Succes og Superdry

Superdry, som indgår I bruppen Supergroup er en af vores tids store succeshistorier. Chefen for modegruppen har været haft en god periode gennem de sidste pår. Tidligere var markedsværdien af firmaet 400 millioner pund. Hver aktie kostede omkring 500 pence. Firmaet har dog oppet sig en del siden da. Tal fra 2010 vurdere firmaet til en værdi af omkring 1 milliard pund. Det vil sige hver aktie kostede 12.32 pund på daværende tidspunkt.

Firmaet har stor succes med salg af bukser, t-shirts, jakker, trøjer og meget andet. De har en butik i de fleste storbyer, og det kan være svært ikke at se deres mærke, når man går rundt på gaden. Chefen som er 45, og far til to børn, var søn af forældre som drev et cider firma i Herefordshire. En rapporter spurgte ham på et tidspunkt hvordan det føltes at være rig udover hvad man kan drømme sig til. Han svarede følgende: “You know, you kind of think, ‘Oh well, that’s amazing,’ and you go on and carry on. I am not a big spender of money. Material things don’t interest me. This [waves at the shops] interests me. I get more excited by progress than anything else. I like development. I like to be constantly growing. I like the buzz of it. If you think of Christmas – I prefer to give than I do to receive,”.

Firmaets fremtid

Som så mange andre succesfulde firmaer, så handler det om at være på forkant med udviklingen inden for sin egen branche. Udviklingen inden for mode er utrolig hurtig. I modsætning til andre brancher, trademarks og lignende kan begrænse hvem må lave hvad, så kan mode branchen kopiere som de lyster. Man skal derfor være hurtig, hvis man vil være i fronten af gruppen inden for mode. Lad os håbe at Superdry kan opretholde sin plads inden for denne branche.

Du kan finde masser af Superdry hos Streetman.dk.

 

Seneste indlæg

Kategorier

Vær den første til at kommentere på indlægget

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *